Portal IGI - Solicitări Online - Ghid de utilizare

Contents

1. Scopul documentului

2. Utilizarea Portalulului de depunere a cererilor

2.1. Interfata Portal

2.2. Crearea contului utilizator – persoana fizica

2.3. Crearea contului de persoana juridica/reprezentant legal

2.4. Conectarea la aplicatie cu un cont existent

2.5. Crearea profilelor

2.6. Vizualizarea si editarea profilelor

2.7. Inregistrarea unei solicitari (cereri) aferente unui profil

2.8. Inregistrarea unei notificari aferente unui profil

2.9. Vizualizarea listei cu solicitari

2.10. Vizuarea listei de notificari.

2.11. Resetarea parolei

2.12. Deconectarea


Scopul documentului

Acest document se adreseaza strainilor care doresc sa depuna solicitari on line sau sa notifice IGI cu privire la anumite schimbari care au intervenit in statutul lor, pe parcursul sederii legale in Romania. Documentul descrie modalitatea de interactiune a utilizatorilor externi cu Portalul.

Beneficiarul va putea folosi acest document pentru a intelege modul de interactiune a Portalul.

  1. Utilizarea Portalulului de depunere a cererilor

    1. Interfata Portal

Interfata portalului prezinta urmatoarele functionalitati:

Crearea contului utilizator – persoana fizica

Pentru crearea contului este necesar sa detineti o adresa de email valida.

De pe ecranul Home al portalului se acceseaza optiunea Register si se afiseaza pagina cu informatii necesare:

In campul Tip utilizator se selecteaza Persoana Fizica si se completeaza restul informatiilor solicitate.

Atentie: parola contului trebuie sa aiba minim 8 caractere si sa contina cel putin o litera mica, o litera mare, o cifra si un caracter special.

Se bifeaza casuta “Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter persoanal””

Se bifeaza optiunea “I’m not a robot”

Se apasa butonul Inregistrare

Pe adresa de mail completata pentru crearea contului este trimis automat un email de activare a contului.

Se apasa link-ul de confirmare.

Aplicatia va va redirectiona in ecranul pentru verificarea contului si parolei

Se confirma parola contului si se apasa butonul Login. In acest moment contul este creat, iar utilizatorul este conectat la aplicatie cu contul nou creat

Pentru crearea contului este necesar sa detineti o adresa de email valida.

De pe ecranul Home al portalului se acceseaza optiunea Register si se afiseaza pagina cu informatii necesare:

In campul Tip utilizator se selecteaza Persoana juridica/Reprezentant legal si se completeaza restul informatiilor solicitate.

Atentie: parola contului trebuie sa aiba minim 8 caractere si sa contina cel putin o litera mica, o litera mare, o cifra si un caracter special.

La sectiunea Date persoana juridica se completeaza informatii cu privire la reprezentantul legal (avocat, birou de avocatura, persoana iimputerniciat notarial etc)

Se bifeaza casuta “Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter persoanal””

Se bifeaza optiunea “I’m not a robot” si pentru confirmare se selecteaza imaginile solicitate.

Se apasa butonul Inregistrare

Pe adresa de mail completata pentru crearea contului este trimis automat un email de activare a contului.

Se apasa link-ul de confirmare si utilizatorul este redirectionat in pagina de confirmare a adresei de email si parolei

Se completeaza parola si se apasa butonul Login

In acest moment, contul este creat, iar utilizatorul este conectat la aplicatie cu contul nou creat.

Conectarea la aplicatie cu un cont existent

Se selecteaza optiunea Login

Se completeaza adresa de email a contului si parola

Se apasa butonul Login

Crearea profilelor

Pentru fiecare tip de cont se pot crea profile. In timp ce de pe un cont se pot depune solicirari pentru mai multe persoane diferite, un profil este atasat unei singure persoane.

Utilizatorul se conecteaza la aplicatie cu un cont valid ( a se vedea cap. 2.2 sau 2.3, dupa caz).

Din meniul din stanga se alege optiunea Profiluri Adauga Profil

Se completeaza pe rand, informatiile din urmatoarele sectiuni:

Se apasa butonul finalizare.

In acest moment, profilul a fost creat.

Vizualizarea si editarea profilelor

Utilizatorul se conecteaza la aplicatie cu un cont valid ( a se vedea cap. 2.2 sau 2.3, dupa caz)

Din meniul din stanga se alege optiunea Profiluri Lista profiluri

Se selecteaza profilul dorit

Daca se doreste stergerea profilului selectat se apasa Delete.

Se confirma stergerea profilului si se apasa butonul Yes

Daca se doreste editarea datelor profilului, se apasa Edit.

Se modifica datele dorite si se apasa butonul Salveaza

Inregistrarea unei solicitari (cereri) aferente unui profil

Utilizatorul se conecteaza la aplicatie cu un cont valid ( a se vedea cap. 2.2 sau 2.3, dupa caz)

Din meniul din stanga se alege optiunea Solicitari Online Adauga Solicitare

Se selecteaza profilul pentru care se doreste adaugarea solicitarii

Se apasa butonul Selecteaza

Se alege tipul de solicitare (cerere) care se doreste

Se apasa butonul Adauga Solicitare

Se completeaza pe rand sectiunile . Atentie, datele deja completate cu rosu sunt preluate din profil si nu pot fi modificate decat prin editarea profilului inainte de adaugare a solicitarii (a se vedea capitolul 2.6)

Dupa introducerea tuturor informatiilor, aveti doua optiuni:

Dupa alegerea uneia dintre cele doua optiuni, solicitarea a fost creata si salvata.

Inregistrarea unei notificari aferente unui profil

Utilizatorul se conecteaza la aplicatie cu un cont valid ( a se vedea cap. 2.2 sau 2.3, dupa caz)

Din meniul din stanga se alege optiunea Notificari Adauga Notificare

Se selecteaza profilul pentru care se doreste adaugarea notificarii si se apasa butonul Selecteaza

Se alege tipul de notificare dorit si se apasa butonul Adauga notificare

Informatiile din sectiunile Date personale, Date pasaport, Date locatie sunt completate cu rosu. Acestea sunt preluate automat din profil, si nu pot fi editate. Ele pot fi modificate numai prin editarea profilului ( a se vedea capitolul 2.6 )

Se incarca fisierele cu documentele necesare. Lista documentelor necesare diferea in functie de tipul notificarii.

Dupa introducerea tuturor informatiilor, aveti doua optiuni:

Dupa alegerea uneia dintre cele doua optiuni, notificarea a fost creata si salvata.

Vizualizarea listei cu solicitari

Utilizatorul se conecteaza la aplicatie cu un cont valid ( a se vedea cap. 2.2 sau 2.3, dupa caz)

Din meniul din stanga se alege optiunea Soliciari online Lista solicitari

Se selecteaza solicitarea dorita din lista

Optiunile disponibile sunt

Utilizatorul se conecteaza la aplicatie cu un cont valid ( a se vedea cap. 2.2 sau 2.3, dupa caz)

Din meniul din stanga se alege optiunea Notificari Lista notificari

Se selecteaza notificarea dorita din lista

Optiunile disponibile sunt

Din ecranul principal al aplicatiei se selecteaza optiunie Login

Se apasa butonul Reset password.

Se completeaza adresa de email a contului, se bifeaza optiunea I’m not a robot si se apasa butonul Reset

Pe adresa email este trimis automat un link pentru resetarea parolei

Se apasa link-ul si utilizatorul este redirectionat in ecranul pentru schimbarea parolei

Se completeaza si se confirma noua noua parola si se apasa butonul Salveaza

Deconectarea

Userul se delogheaza din Portal prin actionarea optiunii Logout